Теоретичні орієнтири

 Вступ

«Компетенції  здобувача освіти навчального закладу»

Найактуальніші завдання освітнього закладу «Джерело»:

- виховувати особистість, здатну творити власне життя, спроможну до самовизначення, особливо в період надзвичайних ситуацій;

- формувати компетенції в учнів з психофізичними порушеннями, тобто їхньої здатності мобілізувати отримані знання і уміння в реальному житті. 

Одним з найважливіших чинників, що визначають досягнення цього завдання, є створення моделі (далі Модель) здобувачів освіти «Джерело» в період форс-мажорних обставин з визначенням основних компетенцій, які мають бути сформовані у дітей у період надзвичайних ситуацій. Саме така Модель виступає важливим регулятором діяльності педагогічного колективу, адже наразі педагоги потребують наявності певного стандарту, еталону, з яким можна співвідносити завдання окремих технологій, програм і методик, і на який можна орієнтуватись під час розробки навчально-виховних заходів і проєктів у період воєнного стану, пандемії тощо. 

Створена Модель відзначається системністю в розв’язанні проблем компетентнісно спрямованого інноваційного розвитку, в єдності змістових, проєктно-освітніх, виховних параметрів. Матеріали Моделі розкривають засади змісту навчання і виховання дітей з особливостями розвитку з орієнтацією на їхній життєвий успіх. 

У зв’язку з необхідністю дослідження ефективності та цінності Моделі, особливого значення набув процес моніторингу набуття здобувачами освіти життєвих компетенцій, який дає змогу своєчасно виявляти будь-які проблеми життєдіяльності школяра, здійснювати корекцію умов навчально-виховного процесу і, таким чином, впливати на якість освіти.


Модель  особистості  вихованця  «Джерела»  в  період  надзвичайних  ситуацій


Учень, який має порушення психофізичного розвитку, ніколи не знає своїх прихованих джерел сили, доки до нього не ставитимуться як до нормальної людини і доки його не спонукатимуть до створення власного життя.

На щастя, поряд з такими учнями є чуйні і люблячі вихователі школи «Джерело», які мають очі, щоб бачити, вуха, щоб чути, і серця – щоб відчувати те, чого не бачать, не чують і не відчувають інші. А для освітян школи спрямувати та формувати життєві орієнтири своїх вихованців – приємне завдання. Вихователі у період надважких життєвих ситуацій допомагають школярам знайти свої приховані сильні сторони і заохочують їх до того, щоб вони самі формували свою систему життєвих орієнтацій.

Педагогічний колектив «Джерела» розуміє, що тільки сукупність позитивних орієнтацій вихователів допоможе розкрити духовний світ, світогляд та сенс життя, особливо у період форс-мажорних ситуацій в  Україні.


Компетенції  здобувача освіти навчального закладу


       Дані компетенції грають важливу роль у забезпеченні ефективного навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами під час форс-мажорних завдань і допомагають їм досягти успіху в навчанні.

Зміст компетенцій:

· Цифрова грамотність –  вміння користуватися безкоштовними цифровими інструментами та технологіями для навчання, включаючи комп'ютери, планшети, програми для відеокомунікації та інше.

· Самоорганізація та саморегуляція – здатність плану навчального процесу, поставити та досягти цілей, контролювати свій навчальний прогрес та здійснювати самостійне навчання.

·       Адаптивність та гнучкість - Здатність ефективно навчатися в онлайн-форматі, користуватися веб-платформою для навчання, виконувати завдання та отримувати доступ до навчальних ресурсів. Здатність адаптуватися до нових умов та змінюватися в навчальному процесі.

·       Комунікаційні навички – здатність ефективно спілкуватися з вчителями та співучасниками через онлайн-канали, включаючи висловлення своїх питань та думок.

·       Специфічні педагогічні потреби – особливі потреби учнів, які виявляють через індивідуальні особливості або особливості, які впливають на їхню здатність навчатися та розвиватися в шкільному середовищі.

·       Підтримка від педагогічних працівників – здатність розпізнавати свої потреби в навчанні та звертатися до педагогічних працівників за допомогою та підтримкою.

Компетентності здобувача освіти навчального закладу




         Дані компетентності допомагають здобувачам освіти використовувати знання та навички в різних сферах життя і розвиватися як громадяни суспільства.

Зміст  компетентностей:

·      Академічна компетентність - здатність здобувача освіти розуміти, аналізувати і використовувати академічні знання відповідно до свого рівня освіти.

·      Інформаційна компетентність - здатність розміщувати, оцінювати та використовувати інформацію з різних джерел, у тому числі з Інтернету, для досягнення своїх цілей.

 

·      Критичне мислення - здатність аналізувати та оцінювати інформацію та думки з різною точкою зору для прийняття обґрунтованих рішень.

·      Соціальна компетентність - здатність взаємодіяти з іншими людьми, розвивати міжособистість відносин, співпрацювати та вирішувати конфлікти.

·      Самоменеджмент і саморегуляція - здатність управляти власним часом, ставити та досягати цілей, керувати емоціями та стресом.

·      Креативність та інноваційність - здатність генерувати нові ідеї, розвивати інноваційні підходи та рішення.

·      Мовні компетентності - здатність спілкуватися, читати, писати та ефективно використовувати мову.

·      Цифрова компетентність - здатність використовувати цифрові технології, програми та інструменти для комунікації та розв'язання завдань.

·      Етичні та моральні компетентності - здатність розуміти і слідувати етичним принципам та моральним цінностям.

·      Міжкультурна компетентність - здатність розуміти та поважати різницю між культурами та взаємодіяти з людьми із різними культурами.


Немає коментарів:

Дописати коментар